PDA

View Full Version : Help Tecnico x NWN

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 01:01
Sono disperato... ho installato il tutto (nessun problema). Lo lancio,appaiono i loghi delle varie organizzazioni, va l'introduzione ma quando è il momento dei menu appare tutto nero e si vede solo la manina/puntatore. i tasti esistono (se ne sente il rumore) ma lo schermo rimane nero. Cambiando risoluzione o refresh ottengo solamente che la mano diventi tremolante o che a volte la schermata sia bianca invece che nera. Ditemi che qualcuno ha la soluzione... :(

[iena]
10-11-2002, 01:35
aggiornato i drive della scheda video? :awk:

[ si, lo chiedo sempre :gha: ]

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 01:43
capissi quali i sono i + aggiornati... continuo a installare nuovi driver e tutto rimane identico

[iena]
10-11-2002, 01:45
marca e modello? :look:

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 01:47
Voodoo3 3000

credo siano questi: C-3dfx Voodoo3 Win9x driver
ma dal sito non sono scaricabili (mi falliscono tutti e 3 i mirror)

[iena]
10-11-2002, 02:03
guarda fai prima a leggerti le faq :look: http://nwn.bioware.com/support/known.html#1.07

mi sa che le voodoo hanno qualche problemino.. anche se c'è un solo riferimento alla voodoo 5 seguito da questo: 3DFX graphics cards are not supported by NWN.

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 02:07
Quindi chi ha una voodoo non gioca a NWN? ci sarà una schifosissima soluzione no?

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 02:07
Anche a costo di perdita di prestazione che me ne frega basta che funzioni

[iena]
10-11-2002, 02:19
Questo è quanto riportato sul sito ufficiale di supporto della Infogrames:

This is a list of those cards that do not meet one or more of these criteria. As we become aware of more incompatible cards, we will add them to this list:

Voodoo (3dfx) cards
ATI Rage 128 or older cards
S3 cards
Workstation cards
Cards built on an SiS chipset
Trident cards
Intel 810/815 chipsets

The above cards and chipsets do not meet the minimum criteria listed near the top of this section. Therefore, these cards and chipsets may run the game poorly, but more likely will not run the game at all.

Cmq prova a vedere qui http://uopg.falsehope.com/viewthread.php?tid=484
sembra che qualcuno sia riuscito a farlo girare.. non è niente di ufficiale però, quindi fai attenzione :look:

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 02:23
Ma se quelle schede sono incompatibili porco di quel ... grrgagag... ma porca... LO SCRIVI SULLA SCATOLA !!!!!!!!!!!!!!!

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 02:25
E' questa la soluzione "proposta"?

-VOODOO CARD SUGGESTIONS

Because Voodoo has gone out of business Bioware can't support the cards that they used to make. Therefore there will logically be some issues with players using said cards. Here's a couple of known problems with accompanying solution suggestions;

No mouse - Open up your nwn.ini file inside your NWN installation directory, and change:
"Enable HardwareMouse=1", to, "Enable HardwareMouse=0".

If you get a black box in the middle of your screen instead of the cursor you expect, go into the advanced section of system properties in windows and set your hardware video acceleration back one notch.

Failing to run - Open both the "nwconfig.ini" and "nwn.ini" files. Under nwconfig.ini, change all of the result=0 to result=1 and under the openGL category, change it to 1.2. Once that's done, download the 'Scitech' GL direct program and set the rendering at Maximum Compatibility using the 'Scitech' GLdirect CAD driver. Before you start, make sure you have both your desktop resolution and game resolution set at 16 bit and 800x600. When you launch NWN, right after the splash screen, you'll see a 'Scitech' splash screen for a second, then the game launches and you get a black screen with no sound, but your CD drive is being accessed. What you do here is ctrl+alt+del to enter task manager and then cancel, which kicks the movies in and hopefully, you get the TSR, Atari etc splash screens and get to watch the intro movie. Then, of course, you can play. The gameplay may turn out a little choppy and there are a couple of graphical glitches, but its to be expected since you don't actually have openGL 1.2 but are rather tricking NWN to think you do.

Poor ingame performance - Follow the above advice.

[iena]
10-11-2002, 02:27
la seconda parte images/advsmilies/laughing/3.gif

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 02:34
tu che hai dimostrato di essere un genio: dovecavolo lo trovo sto scitech...da quel che ho caputo emula le glide ma non lo trovo da downloadare

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 02:36
Trovato grazie ^^

[iena]
10-11-2002, 02:37
http://www.scitechsoft.com/products/enterprise/enterprise_download/gld_win_download.html

ops :awk:

vabbe io me ne vado a letto :D
poi mi aggiorni :)

Pellegrino Dormiente
10-11-2002, 10:24
Niente non va si impasta appena avviato usando l'emulatore. COn una asus qualsiasi o una ati qualsiasi (intorno alla geforce) vado sul sicuro?

Goliath
10-11-2002, 13:50
prendi una geforce 4 o una Radeon da 8500 in su e vai tranquillo